Thursday, August 17, 2017

Babassu Oil, Rahsia Kecantikan Kulit perempuan Brazil


Perempuan Brazil terkenal dengan kecantikannya yang eksotik. Kulit kecokelatan yang mulus dan lekuk tubuh seksi menjadi ciri postur kebanyakan perempuan Brazil.

Adakah anda ingin tahu rahsia kecantikan mereka? Minyak Babassu adalah kuncinya.

Sesuai namanya, minyak ini berasal dari pohon babassu yang banyak tumbuh di Brazil. Sebenarnya, berdasarkan kandungan nutrisinya minyak babassu ini hampir mirip dengan minyak kelapa.

Namun setela diteliti lebih lanjut, ternyata minyak babassu ini mampu mengalahkan populariti minyak kelapa.

50% kandungan minyak babassu meliputi asid lauric, sedangkan 50% lagi merupakan kombinasi dari Asid Stearic, Myristic, Palmitic dan Oleic. Minyak babassu juga kaya akan Vitamin dan Phytosterol yang bersifat anti inflamasi dan antioksidan.

Pada suhu bilik, minyak ini memiliki bentuk semi-padat yang mencair ketika diterapkan pada tubuh. Minyak babassu akan memberikan sensasi dingin dan sejuk di kulit. Nah, minyak babassu ini sangat efektif diaplikasikan pada jenis kulit yang kering kerana minyak ini mampu melembabkan kulit tanpa kulit terlihat berminyak.

Selain melembabkan, minyak babassu juga efektif mengubati gatal pada kulit tubuh dan kulit kepala, sehingga sesuai digunakan oleh mereka yang menderita penyakit kulit dan penyakit seperti ekzema. 





Bagi penguna produk-produk MHAMSB, minyak babassu ini boleh didapati dalam Sevenis Hair Oil dan Shampoo Bunga Raya Plus. Digunakan untuk menyegarkan kulit kepala, menyihatkan dan menjadikan rambut lebih bermaya.


sumber : Fimela.com


 

No comments:

Post a Comment